ارسال انبوه نوتیفیکیشن

وب پوش نوتیفیکیشن یا اعلان‌های وب‌ پوش همان پیام‌های کوچکی هستند که بر روی رایانه، تبلت یا گوشی موبایل کاربران نمایش داده می‌شوند؛ کاربران به محض باز کردن مرورگرشان می‌توانند این پیام‌ها را مشاهده کنند. وب‌سایت‌ها با استفاده از وب پوش می‌توانند همواره به کاربران خود دسترسی داشته باشند – حتی وقتی آن‌ها از وب‌سایت خارج شده باشند. به این ترتیب، وب‌سایت‌ها می‌توانند تعامل بیش‌تری با کاربران داشته و تعداد بیش‌تری از آن‌ها را به مخاطب اصلی خود تبدیل کنند. همچنین، با استفاده از این روش، کاربران تجربه‌ی بهتری از کار با وب‌سایت شما را به دست خواهند آورد. استفاده از وب پوش، در مقایسه با کانال‌های ارتباطی قبلی نظیر ایمیل، برای کاربران راحت‌تر است. همچنین کاربران نمی‌توانند به راحتی این پیام‌ها را نادیده بگیرند.

سفارش
ارسال انبوه نوتیفیکیشن
ارسال انبوه نوتیفیکیشن

بخش‌های مختلف یک وب پوش نوتیفیکیشن

اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌های وب پوش معمولا از یک عنوان (تایتل)، بدنه‌ی محتوا، URL نوتیفیکیشن، یک تصویر به عنوان بنر، یک آیکون برای مرورگر، دامنه‌ی وب، و کلیدهای مختلف تشکیل می‌شوند. این پیام‌ها در سیستم‌های عامل و مرورگرهای مختلف به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند. با این‌که این نوتیفیکیشن‌ها از لحاظ اندازه و محتوا بسیار کوچک هستند، برندهای مختلف به منظور ارسال پیام‌ها، تصاویر و فراخوان‌های خود در بهترین زمان ممکن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

تفاوت‌های میان اعلان‌های وب پوش و موبایل پوش

با این‌که معمولا وب پوش را با اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌های موجود در دسکتاپ می‌شناسیم، این اعلان‌ها بر روی تبلت‌ها و دستگاه‌های اندرویدی نیز ظاهر می‌شوند (سیستم عامل آی‌اواس وب پوش را پشتیبانی نمی‌کند). واژه‌ی «وب» در این اصطلاح به مکانیسمی اشاره دارد که از طریق آن اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها از طریق مرورگر وب (نظیر کروم یا سافاری) به دستگاه یک کاربر ارسال می‌شوند. به همین دلیل وب پوش نوتیفیکیشن‌ها تنها زمانی به کاربران ارسال می‌شوند که مرورگر آن‌ها باز باشد. در مقابل، نوتیفیکیشن‌های موبایل پوش مستقیما به سیستم عامل (مثلا آی‌اواس یا اندروید) یک دستگاه ارسال می‌شود؛ از این رو، فقط شرکت‌هایی می‌توانند از این نوتیفیکیشن‌ها استفاده کند که دارای یک اپلیکیشن موبایلی مخصوص باشند. هر شرکتی که دارای یک وب‌سایت باشد، پس از انجام چند کار ساده برای راه‌اندازی خدمات وب پوش می‌تواند اعلان‌های وب پوش را به کاربران خود ارسال کند. بیش‌تر شرکت‌ها برای افزودن سریع و آسان این قابلیت‌ به وب‌سایت خود و ایجاد یک زیرساخت قابل اعتماد برای مدیریت، بهینه‌سازی و گسترش استراتژی پیام‌رسانی‌شان از خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

ارسال انبوه نوتیفیکیشن

فواید عالی استفاده از وب پوش

هر شرکتی که دارای وب‌سایت باشد، می‌تواند از فواید مختلف و عالی وب پوش بهره‌مند شود. وب پوش در مقایسه با سایر کانال‌های ارتباطی شش مزیت منحصربه‌فرد دارد.

کاربران در دریایی از پیام‌ها و محرک‌های مختلف غرق هستند، ولی اعلان‌های وب پوش بهتر از سایر پیام‌ها می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. توجه کاربران را راحتی به این نوتیفیکیشن‌ها و تصویر برند شما بر روی آن‌ها جلب خواهد شد؛ حتی اگر سرگرم انجام فعالیت‌های دیگری باشند. وب پوش بر خلاف سایر پیام‌ها که ممکن است برای همیشه در پوشه‌ی اسپم‌ها پنهان شوند، فورا در صفحه‌ی دسکتاپ کاربر ظاهر می‌شوند؛ حتی اگر وی در آن لحظه وارد وب‌سایت‌تان هم نشده باشد.

بر خلاف سایر کانال‌های ارتباطی نظیر ایمیل، وب پوش نوتیفیکیشن‌ها نیازی به دریافت اطلاعات هویتی کاربران از جمله اطلاعات تماس و غیره ندارند. به این ترتیب، موانع پیش رو جهت کسب اجازه‌ی کاربران برای ارسال پیام در این روش کم‌تر است، زیرا کاربر برای موافقت با دریافت این پیام‌ها مجبور نیست جزییات هویتی و شخصی خود را وارد کند. امکان کسب اجازه‌ی کاربران برای ارسال اعلان‌های وب پوش پنج برابر بیش‌تر از سایر کانال‌های ارتباطی نظیر ایمیل است. میانگین نرخ موافقت کاربر برای دریافت ایمیل تنها دو درصد است.

از وب پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توان جهت ترغیب گیمرها برای انجام ادامه‌ی بازی‌های آنلاین در سطوح بالاتر، تحریک خریداران آنلاین برای پیگیری سفارش‌های خرید رهاشده‌ی خود، انتشار خبرهای جدید و فوری، ارائه‌ی پیشنهادهای فوری در زمان‌ محدود و بسیار موارد دیگر استفاده کرد. قابلیت تطبیق‌پذیری این کانال ارتباطی با موارد استفاده‌ی مختلف و متنوع باعث شده است طیف گسترده‌ای از صنایع بتوانند از آن بهره‌مند شوند. شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند تجربه‌ی دیجیتالی بی‌عیب‌ونقصی را برای کاربران خود فراهم کنند، حتما از وب پوش نوتیفیکیشن‌ها استفاده خواهند کرد.

هر گاه کاربران مرورگر خود را باز کنند، اعلان‌های وب پوش شما را مشاهده خواهند کرد. با توجه به این آمار که یک کاربر معمولی اینترنت روزانه تقریبا هفت ساعت آنلاین است، مشخص می‌شود که وب پوش نوتیفیکیشن‌ها تا چه حد می‌توانند قدرتمند باشند. به این ترتیب، وب پوش نوتیفیکیشن‌ها به طور بالقوه می‌توانند در تمام طول روز به کاربران دسترسی داشته باشند. امکان دیده شدن وب پوش نوتیفیکیشن‌ها در لحظه‌ی ارسال آن‌ها بسیار بالا است، در حالی‌ که ایمیل‌ها ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها در انتظار دیده و خوانده شدن در صندوق ورودی باقی بمانند.
ماهیت آنی و لحظه‌ای وب پوش ویژگی بسیار ارزشمند و مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ به ویژه شرکت‌هایی که پیام‌های فوری و مهمی مانند خبرهای فوری، آپدیت‌ زنده‌ی بازی‌های آنلاین، پیشنهادهای فوری و محدود، پیام‌های مهم به همکاران و بسیاری موارد دیگر را ارسال می‌کنند.

شرکت‌ها معمولا وب پوش را به همراه سایر کانال‌های ارتباطی نظیر ایمیل استفاده می‌کنند؛ زیرا این ترکیب به برندها امکان می‌دهد بتوانند به دسته‌های متمایز و منحصر‌به‌فردی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. از آن‌جا که وب پوش نوتیفیکیشن‌ها مبتنی بر مرورگر هستند، افرادی که زمان بیش‌تری از روزشان را در اینترنت به سر می‌برند، بیش‌تر از سایرین می‌توانند این پیام‌ها را دریافت کرده و تحت تاثیرشان قرار بگیرند. جای تعجب نیست که ۹۹ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ی آمریکایی جزء کاربران همیشگی اینترنت باشند؛ در حالی که تنها ۷۳ درصد از افراد مسن‌تر به طور مداوم از اینترنت استفاده می‌کنند. شکاف میان نسل‌ها در پذیرش فناوری باعث شده است وب پوش نوتیفیکیشن‌ها عموما جوان‌ترها و افرادی را به خود جذب کند که از دانش فنی بالاتری برخوردار هستند؛ این بخش از جامعه به عنوان مخاطب حیاتی و مهم برای تمام برندها به شمار می‌رود. از این رو، برندها برای دسترسی به مخاطبان متنوع و گسترش مخاطبان فعلی خود می‌توانند در کنار وب پوش از ایمیل و سایر کانال‌های ارتباطی موبایلی نیز استفاده کنند.

علاوه بر آن‌که احتمال موافقت کاربران با دریافت وب پوش نوتیفیکیشن‌ها بالاتر از سایر کانال‌های ارتباطی است، احتمال انصراف آن‌ها از دریافت این نوتیفیکیشن‌ها نیز بسیار کم‌تر است. مطالعات نشان داده‌اند، سالانه تنها ۱۰ درصد از کاربرانی که با دریافت وب پوش نوتیفیکیشن موافقت کرده‌اند، این اجازه را لغو می‌کنند. به این ترتیب، وب پوش نوتیفیکیشن فرصتی منحصر‌به‌فرد را در اختیار شرکت‌ها و برندها قرار می‌دهد تا بتوانند رابطه‌ای قوی و بلندمدت با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کرده و میزان ماندگاری آن‌ها را بهبود ببخشند.
وقتی در نهایت موفق شوید کاربران را وارد فهرست مشترکان وب پوش خود کنید، آن‌گاه می‌توانید استراتژی‌های خود را بهبود ببخشید. در ادامه، به برخی موارد استفاده از وب پوش نوتیفیکیشن‌ها اشاره می‌کنیم. با مشاهده‌ی موارد زیر متوجه خواهید شد که چرا باید زمان و انرژی بیش‌تری را برای این نوتیفیکیشن‌های جذاب و کوچک صرف کنید.

۰۱

بخش‌های مختلف یک وب پوش نوتیفیکیشن

اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌های وب پوش معمولا از یک عنوان (تایتل)، بدنه‌ی محتوا، URL نوتیفیکیشن، یک تصویر به عنوان بنر، یک آیکون برای مرورگر، دامنه‌ی وب، و کلیدهای مختلف تشکیل می‌شوند. این پیام‌ها در سیستم‌های عامل و مرورگرهای مختلف به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند. با این‌که این نوتیفیکیشن‌ها از لحاظ اندازه و محتوا بسیار کوچک هستند، برندهای مختلف به منظور ارسال پیام‌ها، تصاویر و فراخوان‌های خود در بهترین زمان ممکن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۰۲

درک فرایند کسب اجازه

پیش از آن‌که وب‌سایت‌ها بتوانند به کاربران خود وب پوش ارسال کنند، کاربران سایت باید خودشان انتخاب کنند که آیا می‌خواهند از این کانال با آن‌ها ارتباط برقرار شود یا خیر. کسب اجازه‌ از کاربران به خودی خود یک هنر ظریف و پیچیده است. برخی از شرکت‌ها به صورت پیش‌فرض به محض آن‌که یک کاربر وارد وب‌سایت‌شان می‌شود، از وی اجازه می‌خواهند تا انواع و اقسام پیام‌ها را برای‌اش ارسال کنند. برخی دیگر از شرکت‌ها به کاربران‌شان کمی وقت می‌دهند تا از محتوای سایت استفاده کرده و امکانات آن را تجربه کنند؛ سپس، از آن‌ها برای ارسال پیام اجازه می‌گیرند. به این ترتیب، احتمال موافقت کاربر با دریافت پیام‌ها از طرف سایت بیش‌تر خواهد شد.

ارسال انبوه نوتیفیکیشن

نمونه‌هایی از موارد استفاده‌ی وب پوش در صنایع مختلف

کسب و کار‌های مربوط به حوزه‌ی تجارت الکترونیک برای افزایش شمار خریداران و تحریک آن‌ها به خرید بیش‌تر، به وب پوش نوتیفیکیشن‌ها نیاز دارند. این کسب و کار‌ها معمولا از وب پوش برای ارسال پیام‌های لحظه‌ای در خصوص سفارش‌های مشتریان استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب، کاربران از لحظه‌ی خرید تا دریافت محصول می‌توانند در جریان فرایند آماده شدن سفارش خود باشند. شرکت‌ها با ارسال وب پوش نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند مشتریان خود را در جریان تمام امور قرار دهند، از جمله رسید خرید، اطلاعات پیگیری سفارش، تاخیرهای احتمالی، تایید دریافت محصول، و لغو سفارش.
همچنین، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک جهت انتشار اطلاعاتی درباره‌ی تخفیف‌های ویژه یا ارائه‌ی پیشنهادهایی منطبق با نوع رفتار یک کاربر در وب‌سایت می‌توانند از وب پوش استفاده کنند. یکی دیگر از موارد استفاده‌ی رایج وب پوش در دنیای تجارت الکترونیک ارسال نوتیفیکیشن‌هایی جهت پیگیری سفارش‌های رهاشده‌ی کاربران است. شما می‌توانید با ارسال وب پوش نوتیفیکیشن به کاربران وب‌سایت خود یادآوری کنید که اقلامی را در سبد خرید خود دارند، ولی هنوز برای خرید آن اقدام نکرده‌اند. این اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها مستقیما بر میزان فروش تاثیر می‌گذارند؛ از این رو، جای تعجب نیست که استفاده از آن‌ها در تجارت الکترونیک این‌چنین رایج باشد.

در صنعت سفر و گردشگری موارد زیادی وجود دارند که دائما در حال تغییر هستند و مشتریان می‌خواهند در جریان آن‌ها قرار داشته باشند. از وب پوش نوتیفیکیشن‌ها معمولا برای ارسال اطلاعاتی درباره‌ی پیشنهادهای ویژه، اخبار فوری، و تغییرات در برنامه‌ی سفر مشتریان استفاده می‌شود.
همچنین، وب‌سایت‌های سفر و گردشگری از وب پوش برای جلب نظر کاربران خود به مقاصد گردشگری محبوب و پکیج‌های مسافرتی جدید و جذاب استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها با ارائه‌ی اطلاعات جدید و جذاب درباره‌ی مقاصد گردشگری و تحریک علاقه‌‌مندی آن‌ها به این مقاصد، میزان ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیش‌تری را برای خود پیدا می‌کنند.

صنعت رسانه و نشر نیز به دلایلی کاملا روشن جزء مشتریان پروپاقرص وب پوش هستند. این قبیل وب‌سایت‌ها برای دیده شدن مقالات خود به ترافیک بیش‌تری نیاز دارند، و برای تبدیل کاربران به مخاطب همیشگی خود چه روشی بهتر از ارسال نوتیفیکیشن‌هایی که فورا قابل مشاهده باشند.
سایت‌های خبری و سرگرمی معمولا بر اساس موقعیت مکانی و زمانی مخاطبان‌شان اخبار فوری و اطلاعات جدیدی را برای آن‌ها ارسال می‌کنند. چنان‌چه اخبار و اطلاعات ارسالی نظیر اتفاقات اورژانسی، رویدادهای محلی، فجایع طبیعی، انتخابات محلی و غیره با کم‌ترین زمان ممکن و به شکل کاملا مرتبط با موقعیت مکانی آن‌ها ارسال شوند، برای مخاطبان یک وب‌سایت بسیار ارزشمند خواهند بود. همچنین، شرکت‌های رسانه‌ای معمولا اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های خود را منطبق با علاقه‌ی خاص هر یک از مخاطبان خود ارسال می‌کنند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ یا نرم‌افزارهای کامپیوتری نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که برای برقراری ارتباط لحظه‌ای و آنی با کاربران خود از وب پوش استفاده می‌کنند. این محصولات به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کارها را ساده‌تر و قوی‌تر کنند؛ از این رو، وب پوش قابلیت لحظه‌‌ای و مهمی را برای کاربران آن‌ها فراهم می‌کنند تا بتوانند پیام‌ها، یادآوری وظایف، و آپدیت‌های لحظه‌ای را مشاهده کرده و به آن‌ها پاسخ بدهند. وب پوش نوتیفیکیشن‌ها با قابلیت‌های لحظه‌ای و آسان خود به بخش اساسی و مهمی در کارکرد این اپلیکیشن‌ها تبدیل شده‌اند.
ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌های SaaS – به معنی «نرم‌افزار به عنوان سرویس» که نیاز به نصب ندارند و داخل مرورگرها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد – نیز می‌توانند از مزایای وب پوش نوتیفیکیشن‌ها بهره‌مند شوند. آن‌ دسته از اپلیکیشن‌های SaaS که به افراد یک گروه امکان ارسال و دریافت پیام می‌دهند، به وب پوش نیاز مبرم دارند. یک پیام یادآور کوچک ولی کاملا قابل مشاهده در گوشه‌ی صفحه نمایش یک کاربر ابزار بسیار ارزشمند و مهمی برای یادآوری یک جلسه‌ی کاری، ارسال یک پیام به مدیر، یا باخبر شدن از وظایف محوله است. این نوتیفیکیشن‌ها بدون آن‌که کل صفحه نمایش یک کاربر را اشغال کنند، به خوبی می‌توانند توجه وی را جلب کنند. وب پوش نوتیفیکیشن‌ها به بخش ضروری و مهمی برای اپلیکیشن‌های مربوط به برنامه‌ریزی، همکاری گروهی، و پیام‌رسانی تبدیل شده‌اند.

سفارش
//